Zakłady Chemiczne „Siarkopol” w Tarnobrzegu rozstrzygnęły konkurs plastyczny zorganizowany w ramach kampanii edukacyjnej „Od ziarna aż po plon”. Zadanie konkursowe polegało na „zaprojektowaniu” maskotki firmy.

Na konkurs napłynęło blisko 100 prac, których autorami są 5 i 6-latki z powiatu tarnobrzeskiego i miasta Tarnobrzeg.

Organizatorzy konkursu postanowili przyznać: I miejsce Filipowi Fąfarze z przedszkola nr 6 w Tarnobrzegu. II miejsce zdobyła Diana Majcher – reprezentantka z przedszkola nr 12 w Tarnobrzegu, III miejsce otrzymała Zosia Niedzielska z przedszkola nr 5 w Tarnobrzegu. Wśród nagród, które otrzymają zwycięzcy konkursu są m.in.: sztaluga malarska z zestawem do malowania, tablice kredowe, powerBanki, gry planszowe, książki edukacyjne oraz piórniki.

Przedszkole reprezentujące zwycięzce otrzyma tytuł “Przedszkola Pozytywnego wzrostu” oraz całoroczną szklarnię Green Farm, czyli elektroniczny ogródek wyglądem przypominający akwarium, który umożliwia stworzenie domowego warzywnika, bez koniecznośći posiadania własnego gruntu. Dzięki urządzeniu Green Farm dzieci będą mogły obserwować proces wzrostu roślin, od ziarna do plonu. Dwa pozostałe przedszkola otrzymają hydroponiczny ogród domowy LED do całorocznej uprawy ziół.

Prace, które zdobyły wyróżnienie należą do: Leny Krząstek z przedszkola nr 7 w Tarnobrzegu, Nikoli Plecinogi z przedszkola nr 8 w Tarnobrzegu, Michaliny Bednarskiej z przedszkola nr 1 w Tarnobrzegu oraz Milana Barszcza z przedszkola nr 12 w Tarnobrzegu. Dla nich nasza firma także przygotowała nagrody.

Dodatkowo firma postanowiła nagrodzić projekt, który otrzymał największą ilość pozytywnych reakcji na profilu facebookowym Zakłady Chemiczne „Siarkopol”. Jego autorem jest Wojciech Mikiera z Przedszkola nr 12 w Tarnobrzegu.

– Liczba prac plastycznych przerosła nasze oczekiwania. Nie spodziewaliśmy się tak wielkiego zainteresowania konkursem. Kreatywność dzieci i ich zdolności plastyczne są niesamowite. Prace były różnorodne – począwszy od malowanych kredkami i farbami „Esek” z nóżkami i rączkami, po wyklejane plasteliną i bibułą warzywa i owoce ,a kończąc na przestrzennych, szytych lub klejonych postaciach. Przy wyborze zwycięskich projektów zwracaliśmy uwagę na dziecięcy wkład w pracę. Mieliśmy nie lada zagwozdkę, aby wybrać tych najlepszych. Zwycięzcom gratulujemy, a pozostałym uczestnikom serdecznie dziękujemy za wzięcie udziału w konkursie – podsumował Prezes Zarządu Zakładów Chemicznych Sp. z o.o, Wojciech Brzezowski.

Celem akcji było zainteresowanie dzieci tematyką związaną z rolnictwem i ogrodnictwem oraz promowanie wiedzy o rozwoju roślin. W ramach kampanii do przedszkoli trafiła przygotowana specjalnie na tę okazję prezentacja, z której dzieci dowiedziały się jak z nasiona powstaje roślina, kim są rolnicy i sadownicy, a także z czego powstają podstawowe produkty, które codziennie goszczą na naszym stole.